eventstrategi
Event-Strategi
En event-strategi skal give dig overblikket over – specielt ved de større events – hvordan den skal planlægges, hvordan den skal afholdes, og hvordan den skal afsluttes.
Men giver sådan en event-strategi egentlig værdi?
Forestil dig, at I er et team på 8 personer. I skal hver arbejde med forskellige dele af jeres event eller møde.
En skal arbejde med logistik, en skal arbejde med markedsføring, en med program osv.
Forestil jer så, at deres event er en tegning, hvor der er et hus, et træ, en sandkasse, et blomsterbed og en solbærhæk.
Den person, der arbejder med logistik, kigger på huset og tænker; ’Jeg skal have folk ind i det hus, så de kan få den gode oplevelse. De skal nok opleve sandkassen og blomsterbedet, mens de går ind i huset´.
Den person, der arbejder med markedsføring tænker; ’Sikke et flot blomsterbed. Det kan jeg virkelig får nogle gode tekster og billeder ud af, som jeg kan poste og bruge til min markedsføring’.
Og de med programmet ser sandkassen og tænker; ’Der kan vi sidde og have sessioner, og så kan speakeren tale om de sandkorn, som vi alle har snakket så meget om’.
Og hvad sker der, hvis ovenstående forekommer? Så arbejder de ovenstående folk i helt forskellige retninger – og der vil ske et miskmask i den fortælling, jeres møde/ event omhandler, I vil arbejde i forskellige retninger, og der vil ikke være en fælles mission omkring jeres møde/event.
Klart formål gør planlægningen lettere
Når I har et formål på plads, så kan I sammen med resten af teamet begynde at arbejde med missionen og visionen. Og derefter resten af event-strategien.
Se, vi er jo ofte den nye elev i klassen, og vi stiller en masse spørgsmål, og i arbejdet med event-strategien bliver det hurtigt tydeligt for os, hvordan vi får jeres team til at arbejde med en fælles vision.
Når hele event-strategien er på plads, så er I alle det samme. Det er den vej, I arbejder hen imod. Det frigiver en masse frustrationer, arbejdstid (der blev brugt meget tid på at snakke om, hvordan, hvem og hvorhen) og mest af alt – så slipper I misforståelser og snakke om retninger.
En event-strategi batter!
Vi vil til enhver tid påstå, at har I en event-strategi, så er I godt på vej.
I sidder alle sammen med hver jeres opgaver, og hvis event-strategien er på plads, så frigives der tid til at være mere kreative, tid til fordybelse i opgaven, tid til samvær med kolleger – eller hvad du nu tænker, at den tid skal bruges på.
Samtidig er både ledelse og medarbejdere helt klar på opgaven – og er man usikker eller uenig om noget, så kan I altid gå tilbage og se, hvad aftalen er i event-strategien.



