Eventdesign

Event-Design

Traditionelle konferencer og møder kunne opnå så meget mere med lidt mere. Den hemmelige ingrediens? Gør konferencen/mødet til en rejse, hvor deltageren er helten.

Udarbejd en historie for dit møde/din event  og gør det til et unikt øjeblik, folk vil elske og tale om. Gør et traditionelt virksomhedsmøde til en stærk mulighed for at engagere partnere, ansatte, kunder eller leverandører – og gør en traditionel konference til en event og oplevelse, hvor du tager dine målgrupper med på en rejse, som de vil tage om, når de kommer hjem.

En af de bedste måder at er at starte planlægningen af dit møde/event på, er ved at oprette et eventdesign. Vi vil guide dig gennem ti trin i vores eventdesign-metode.

Vi faciliterer selve metoden ved at starte med at finde ud af, hvem din primære målgruppe er. Ud fra det vil vi analyses målgrupperne, udarbejde en prototype ved beskrivelser, billeder og måske video og samtidig vil vi give dig den fortælling, som skal bære grundlæggende for din markedsføring og oplevelsesdesign.

Alt du behøver, er at sikre dig, at der afsættes tid fra dit team samt et lokale, hvor vi kan arbejde i. På denne måde kan du fuldt ud bidrage til processen – sikre dig, at I har kontrol over det givne design samt få vores specialist til at gå foran.

Vi starter med at se på, hvordan ser din event ud nu (måske har den været afholdt tidligere – eller måske har I en ide om, hvor I gerne vil hen). Se det som en events balance, et øjebliksbillede af, hvordan din event klarer sig som set af din/e. målgruppe/r. Gør det selv baseret på anekdotisk bevis, egne observationer, fotos og videoer af din event. Eller lad os hjælpe dig med at ’tegne’ dit eventdesign for bedre at forstå, hvor du er i dag og udvikle den fremtidige event.

En interessant måde at se på din/e event/s er ved at se det i sammenhæng. Ser du på din historie, og hvordan din/e events skabte indflydelse og placerer disse indsigter på en tidslinje. Zoom derefter ud og træk dig væk fra at designe den næste begivenhed, og begynd at tænke på, hvordan din event skal se ud om tre til fem år fra nu. Efter at have etableret denne markør i fremtiden gør det det relativt let at designe de næste steps af din event.

Når vi kigger på eventdesign, så før vi det ud fra ønsket om at ændre folks adfærd. Vi forholdet os til:

  • Hvordan får vi en potentiel deltager til at registrere sig jeres event?
  • Hvilke elementer skal der til, for at de vil deltage?
  • Hvilke oplevelser skal de have under eventet?
  • Hvad skal de sige om eventet, når det kommer hjem efter deltagelsen?

Vil du høre mere, klik på knappen herunder eller tag en uforpligtende snak på michaela@byma.dk.

Nogle af kunderne

Brands vi har arbejdet med.

quote-dark-2.png

Det siger kunderne

Michaela er den bedste og mest effektive event- og konference koordinator, jeg har arbejdet sammen med. Hun holder både “masterplanen” og ser detaljerne i processen. Michaela forstår at håndtere den meget vanskelige proces, når mange forskellige interessenter har brug for at samarbejde i processen mod et vellykket arrangement eller konference.

Claus duedal

CIO, Odenses Universitetshospital